Spoločenská hra Dobble: Recenzia, pravidlá, tipy a čo vybrať

Spoločenská hra Dobble baví deti aj dospelých. Balenie obsahuje 55 kariet, s ktorými môžete hrať až päť hier s rôznymi stupňami obtiažnosti. Do článku som pripravila recenziu, pravidlá a aj tipy, aké Dobble vybrať.

Albi ceruzka 2.0

Obsah

Recenzie: Spoločenská hra Dobble (Blackfire)

V krabičke s viečkom nájdete 55 okrúhlych kariet a príručku s návodom, ktorá je dostupná v troch jazykoch (čeština, slovenčina). Hra Dobble je vhodná pre deti od 6 rokov, ale s trochou tréningu ju môžu hrať aj deti od 5 rokov (a možno aj mladšie). Princíp hry je jednoduchý, a to spočíva v testovaní postrehu hráčov. Na dvoch kartách hľadá každý hráč jeden spoločný symbol. Víťazom sa stáva ten, kto dokáže nájsť najviac takýchto symbolov. Dôležité je, že na každej dvojici kariet sa nachádza iba jeden spoločný symbol.

Spoločenská hra Dobble: Recenzie, pravidlá, tipy a čo vybrať

Na týchto 55 kartách je celkovo 50 rôznych symbolov. Každá karta obsahuje 8 symbolov a zaujímavosť spočíva v tom, že keď si položíte dve karty vedľa seba, vždy sa na týchto dvou kartách nachádza práve jeden spoločný symbol. S kartami je možné hrať päť rôznych hier, ktoré sú založené na princípe rýchlosti a postrehu. Pravidlá všetkých hier sú podrobne vysvetlené v príručke, ktorá je súčasťou balenia.

Kvalita prevedenia

Kovová krabička s viečkom je robustná a pôsobí farebne. Kartičky sú menšie, približne veľkosťou štvrtiny normálnej hracej karty, ale sú pevné a odolné.

Čo je súčasťou balenia

• Plechová krabička s viečkom
  • 55 kariet
  • Návod v 3 jazykoch – čeština, slovenčina
  • Dobble pravidlá hry

Pokiaľ plánujete hrať s malými deťmi do šiestich rokov, môžete najprv skúsiť najjednoduchší spôsob hrania s kartami – sledovanie dvoch kariet.

• Skúška: Na stole sa umiestnia dve karty. Prvý hráč, ktorý nájde rovnaký symbol, ho zvolá nahlas. Táto hra je vhodná pre začiatočníkov a malé deti. Po tom, čo jeden z hráčov zvolí symbol, vezmite ďalšie dve karty z balíčka.
  • Veža: Každý hráč dostane jednu kartu, ktorú položí pred seba obrátenú rubom nahor. Ostatné karty budú slúžiť ako balíček na doberanie. Tieto karty umiestnite doprostred stola rubom hore (symboly sú viditeľné). Hra začína. Hráči otočia karty symbolom nahor a hľadajú zhodný symbol na karte z doberacieho balíčka a na svojej karte. Kto uvidí symbol a zvolá ho rýchlo nahlas, vezme si kartu z balíčka, položí ju na svoju kartu a začína nové kolo. Hra končí, keď v doberacom balíčku nezostane žiadna karta. Hráč, ktorý má najviac kariet, vyhral.
  • Studňa: Jedna karta sa položí na stôl rubom dole. Ostatné karty sa rozdajú hráčom. Každý hráč by mal mať rovnaký počet kariet. Hráči karty zoradia do balíčka a otočia ich rubom hore. Kartu, ktorú sme dali na začiatku hry vedľa, umiestnime na stred stola a otočíme ju rubom nahor. Hráči hľadajú zhodný symbol na svojej karte a na karte uprostred stola. Kto vidí symbol a zvolá ho rýchlo nahlas, odovzdá svoju kartu na stredovú kartu a hra sa znova začne. Hra končí okamihom, keď jeden hráč spotrebuje svoj balíček kariet. Tento hráč vyhral.
  • Horúci brambor: Hráči vytiahnu jednu kartu lícom dole do ruky. Hráči kartu otočia a rýchlo sa snažia nájsť rovnaký symbol medzi svojou kartou a kartou spoluhráča. Kto nájde prvú zhodu, zvolá ju nahlas a položí svoju kartu do ruky protihráča na jeho kartu. Ten hľadá novú zhodu medzi novou kartou a ostatnými kartami. Ostatní hráči tiež hľadajú. Situácia sa opakuje. Kto má zhodu, zvolí ju nahlas a kartu umiestni do ruky protihráča. Hra končí, keď všetci hráči držia v ruke poslednú kartu. Pred začiatkom hry sa hráči dohodnú, koľko kôl budú hrať (minimálne päť kôl).

Podrobnejšie informácie

• Doba hrania: cca 15 minút
  • Počet hráčov: 2 až 8 hráčov
  • Značka: Blackfire
  • Vhodné od 6 rokov (hráme aj s päťročným)
  • Hra obsahuje: návod – pravidlá v českom aj slovenskom jazyku, plechovú krabičku s viečkom a hracie karty (55 kariet)

Youtube

Skladovanie hry

Do krabičky uložíte všetky karty aj návody.

Kde hru zaobstarať

Hra je dostupná napríklad na 4kids.sk alebo v e-shope Vesely-drak.sk, kde nájdete krásne doskové hry a tiež veľký výber Pokémon hračiek. Vybrať si môžete z niekoľkých rôznych motívov. My máme základný (klasický) set. Tento set je veľmi pekný a ponúka rôzne obrázky. Precvičovať môžete aj čísla, zaobstarať môžete sadu s Večerníčkom, Tlapkovou Patrolou, číslami, Česko, ZOO, Kids (a ďalšie motívy). Hry nájdete na Vesely-drak.sk.

Zaujímavou hrou pre deti je aj hra Múzeum podozrivých. Celú recenziu nájdete v článku Recenzia: Múzeum podozrivých (spoločenská hra).

DOBBLE na VESELY-DRAK.SK

10HODNOTENIE
Spoločenská hra Dobble

Karty s rôznymi hrami môžete využiť viacerými spôsobmi. Presné pravidlá nájdete v priloženej plechovej krabičke. Sú podrobne vysvetlené a okrem toho obsahujú aj ilustrácie, aby bolo všetko jasné. Je možné vymyslieť aj ďalšie hry na základe týchto kariet. Táto hra, ktorá testuje pozornosť, určite zaujme deti už od piatich rokov a poslúži im na zábavu počas celého obdobia základnej školy. A nielen deti budú mať radosť, ale aj rodičia sa budú môcť zapojiť. Hra je kompaktná, takže ju môžete zobrať so sebou na cesty.

Pomer ceny a kvality
10
Kreativita