Recenzia: Medveď Wrr Poprask na koľajniciach (ADC Blackfire)

Krásna hra zaujme deti, ktoré majú rady vlaky a mašinky. Pekné grafické spracovanie aj zaujímavé pravidlá robia z tejto hry veľkú zábavu pre celú rodinu. Do článku som pripravila recenziu, pravidlá, fotografie a aj video, ako hra vyzerá.

Medveď Wrr Poprask na koľajniciach

Obsah

Recenzia: Medveď Wrr Poprask na koľajniciach

Zaujímavé a zábavné prevedenie robí z Medveďa Wrr peknú a milú rodinnú hru. Hra je zabalená v menšej krabici, a tak ju môžete zobrať so sebou napríklad aj na dovolenku. Hra obsahuje dostatok kariet, kociek aj žetónov.

Kvalita prevedenia

Kvalita prevedenia je vydarená. Karty sú pekne farebné, žetóny sú veľmi pevné. Hra obsahuje návod v českom, slovenskom aj anglickom jazyku. Figúrky sú vyrobené z dreva.

Čo je súčasťou balenia

• 42 ilustrovaných kariet
  • 5 figúrok
  • bonusové žetóny z tvrdého kartónu
  • kocky

Podrobnejšie informácie

• Doba hrania: cca 15-30 minút
  • Počet hráčov: 2-4 hráči
  • Značka: Blackfire
  • Vhodné od 7 rokov
  • Hra obsahuje: návody, karty, žetóny, kocky
Medveď Wrr Poprask na koľajniciach

Pravidlá hry

Medveď Wrr: Poprask na koľajniciach je v poradí druhá hra, ktorá vychádza pri knižke o medveďovi Wrr. Krokodíl Crocs sa snaží prevážať knihy so zamotanými príbehmi vlakom, aby ich rozvážal po svete a znemožnil korytnačikovi Edwardovi používať jeho tlačiarenský stroj. Hráči hádžu sadou kociek s cieľom získať karty vagónov vlaku a vytvoriť z nich výhernú kombináciu (napríklad trojica a dvojica, päť rovnakých farieb, päť rôznych farieb a podobne). Celkom je k dispozícii 35 vagónov, sedem rôznych kombinácií v piatich farbách. Okrem týchto vagónov je v hre špeciálna karta zlatého vagónu. Tá funguje ako menšie rozšírenie a má svoje vlastné pravidlá. Cieľom hry je splniť vyložené herné kombinácie podľa vyložených kariet.

Príprava

Na stôl umiestnite kartu lokomotívy, na ktorú postavíte figúrku strojvodcu Crocsa. Ďalej na stôl položte vagóny, ktoré zodpovedajú počtu hráčov plus jeden a štartový vagón. Na štartový vagón položte figúrky hráčov (medveďov Wrr). Ďalej pridajte tri obojstranné karty s výhernými kombináciami a vedľa nich bonusové žetóny záchrannej brzdy. Na kartu lokomotívy položte kartu Crocse. Nakoniec na stôl položte všetkých päť kociek. Na kockách je nakreslená: 1x olejnička, 1x plácačka sprievodcu, 1x píšťalka, 1x jedna labka, 1x dve labky, 1x tri labky. Tieto symboly sú následne využité na zostavenie kombinácií na kartách vagónov, kde sa napríklad kombinujú 1 plácačka, 2 olejničky a 2 labky.

Ako hrať

Hráči sa postupne striedajú v ťahoch v smere hodinových ručičiek. V každom ťahu majú možnosť vykonať jednu z dvoch akcií: pohnúť figúrkou medveďa Wrr alebo hodiť kockami. Počas ťahu môže hráč presunúť figúrku medveďa Wrr na farebný vagón, ktorý nie je obsadený iným hráčom alebo strojvodcom Crocsom. Pokiaľ hráč stojí na farebnom vagóne, môže sa pokúsiť získať tento vagón tým, že hodí kockami symboly, ktoré sú vyobrazené na karte tohto vagónu.

Ako hádzať kockami?

Hráč hodí všetkými piatimi kockami, potom porovná hodené symboly so symbolmi na karte farebného vagónu, na ktorom stojí. Zhodné symboly (kocky) umiestnia na túto kartu a týmito kockami ďalej nehádžu, pretože sú umiestnené na karte vagónu. Ostatnými kockami hádže znova. Pokiaľ žiadny symbol na kocke nesúhlasí s neobsadeným symbolom na karte vagónu, hráč stratí jednu kocku, ktorú odloží, a bude pokračovať v hode zostávajúcimi kockami. Tento postup sa opakuje dovtedy, kým hráč nevyhádže všetky symboly vyobrazené na karte farebného vagónu, alebo kým mu nezostávajú kocky k hodu. Pokiaľ hráč úspešne hodí všetky symboly, získava daný vagón a položí ho pred seba.

Pokiaľ sa hráči nepodarí vagón obsadiť, vyženie ho krokodíl Crocs späť na štartový vagón. Crocs sa v ďalších kolách vracia späť do lokomotívy, blokuje hráčom cestu cez vagóny a vytvára strategické prekážky. Hráč po neúspešnom hode získa bonusový žetón záchrannej brzdy, ktorý môže použiť ako žolík pri doplňovaní symbolov pri hode kockami, alebo ho možno využiť pre jeho špeciálnu schopnosť, ktorá je na ňom nakreslená. Schopnosti umožňujú manipuláciu s medveďmi vo vlaku, ovplyvňujú vagóny a výherné kombinácie. Koniec hry nastáva, keď niektorý z hráčov dosiahne jednu z vyložených výherných kombinácií.

Skladovanie hry

Hra je uložená v pevnej papierovej krabici, ktorá je rozdelená priehradkami.

Youtube

Kde hru zaobstarať

Hru zaobstaráte v e-shopoch, ktoré sa špecializujú na predaj doskových hier, alebo v e-shope s hračkami. Za výhodnú cenu hru zaobstaráte napríklad na Alza.sk.

Medveď Wrr Poprask na koľajniciach na Alza.sk

10HODNOTENIE
Medveď Wrr Poprask na koľajniciach

Pekne ilustrovaná hra zaujme deti aj rodičov. Spracovanie hry je podarené. Návod je spracovaný prehľadne a zrozumiteľne. Jednoduché pravidlá, svižná hra aj náhoda robia z tejto hry vynikajúcu voľbu, ako stráviť dlhé popoludnie s deťmi. Fajn je tiež pomerne nízka obstarávacia cena.

Pomer ceny a kvality
10
Kreativita