Recenzia: Dosková hra Túlavé veže

Dosková hra Túlavé veže je veľmi pekne vykonaná, má zaujímavé spracovanie a zaujme deti od 7 rokov veku. Do článku som spísala skúsenosti s touto krásnou doskovou hrou.

Túlavé veže

Obsah

Recenzie: Túlavé veže

Študenti školy pre čarovnú moc majú pred sebou dôležité skúšky. Ich úlohou je dostať sa do temného Havraného hradu, a to buď pešo alebo použitím cimburí veží. Tieto veže im umožňujú uzamknúť iných čarodejníkov, čo im zase pomôže nabrať viac elixírov. Víťazom tejto hry sa stáva ten, kto najlepšie naplní svoje lektvary, efektívne ich využije a úspešne dostane všetky svoje čarodejnícke figúrky do Havraného hradu.

Ešte než začnete hrať

Hra Túlavé veže je zabalená v krabici z papiera, ktorá je obalená fóliou. Po odstránení fólie a otvorení krabice nájdete niekoľko tvrdých papierových dosiek s už pripravenými a vystrihanými vežami, vreckami a erbmi. Všetky súčasti musíte opatrne vytlačiť z týchto dosiek a zložiť veže. Postup nájdete v príbalovom návode. Vezmite si na to čas a dávajte pozor, aby ste nepoškodili veže. V krabici sú aj dva tenké výrezové papiere, ktoré preložíte na polovicu a vložíte do konštrukcie krabice tak, aby vytvorili mriežku. Ak zistíte, že papier nezapadá do mriežky správne, otočte ho o 180 stupňov.

Princíp hry

Pred začiatkom hry treba pripraviť herný priestor. Začnite tým, že zložíte 4 herné dosky s krajinnými motívmi a na políčko s troskami postavte Havraní hrad. Potom na 9 políčok v smere hodinových ručičiek od Havraného hradu umiestnite veže tak, aby sa striedali veže s erbom a tie bez erbu. V strednom bode herného poľa položte dva okrúhle žetóny s označením +1 (ktoré pohne čarodejníka vpred) a +2 (ktoré pohne vežami vpred). Ostatné žetóny sa použijú v pokročilom režime hry. Zamiešajte balík 90 kariet pohybu a rozdajte každému hráčovi tri karty. Balík nechajte tak, aby bol ľahko prístupný pre hráčov. Kocku umiestnite tak, aby ju všetci hráči mohli vidieť a dosiahnuť.

Hráč, ktorý začína, si vezme erb. Každý hráč si vyberie svoju farbu, zvolí figúrky čarodejníkov a lektvary v tejto farbe. Žetóny lektvarov položte pred seba na stôl s prázdnou stranou hore. Potom umiestnite figúrky čarodejníkov na trať. Začínajúci hráč postaví svoju figúrku čarodejníka na prvé voľné políčko blízko Havraného hradu. Pokračujte v umiestňovaní všetkých figúrok podľa pravidiel hry.

Recenzia: Dosková hra Túlavé veže
Recenzie: Dosková hra Túlavé veže

Rozmiestnenie figúrok, počet čarodejníkov a lektvarov sa mení v závislosti od počtu hráčov, ktorí sa zúčastňujú hry. Presné pokyny nájdete v návode, ktorý popisuje, ako postupovať a čo robiť pri rôznom počte hráčov. Hru môžete zahrať s 2 hráčmi alebo až 6 hráčmi.

Hráč, ktorý je práve na rade, sa označuje za aktívneho hráča. Hráči postupujú striedavo v rámci svojich ťahov. Aktívny hráč vyberie dve karty z ruky a odohrá ich postupne. Po odohraní týchto kariet ich odloží na odhadzovaciu kôpku. Z tejto kôpky sa bude vytvárať doberací balíček. Na konci svojho ťahu si hráč vezme toľko kariet z pripraveného balíčka, aby mal znovu 3 karty v ruke, rovnako ako na začiatku hry. Ak by náhodou došlo k vyčerpaniu balíčka kariet, vytvoríte doberací balíček zo zozbieraných kariet v odhadzovacej kôpke.

Čarodejníkov alebo veže môžete pohybovať dopredu pomocou kariet pohybu. Existujú tri typy kariet pohybu – 1) karty pohybu pre veže, 2) karty pohybu pre čarodejníkov a 3) karty pohybu pre veže alebo čarodejníkov.

Kvalita prevedenia

Kvalita papiera je výnimočná, až načechranie po zložení, veže sú pevné a odolné, a žetóny sú vyrobené z odolného papiera. Drevené figurky sú minimálne spracované, s výnimkou niektorých drobných nedokonalostí na niektorých figurkách, ale inak je hra vysoko kvalitná a má veľmi pekné prevedenie.

Čo je súčasťou balenia

• 4 dosky krajiny
  • 1 havraní hrad
  • 9 veží – 5 s havraným erbom a 4 bez ergu
  • 8 žetónov kúziel
  • 90 kariet pohybu
  • 24 figúrok čarodejníkov v 6 farbách hráčov (5 modrých, 5 žltých, 4 červené, 4 zelené, 3 oranžové, 3 fialové)
  • 36 lektvarov v 6 farbách hráčov (po 6 v každej farbe)
  • 1 kocka
  • 1 žetón začínajúceho hráča
Recenzia: Dosková hra Túlavé veže
Recenzie: Dosková hra Túlavé veže

Koniec hry

Hra sa uzatvára okamžite vtedy, keď jeden z hráčov dopraví všetkých svojich čarodejníkov do Havraného hradu a nemá žiadny prázdny lektvar pred sebou. Ak sa viacerým hráčom podarí splniť túto podmienku, víťazí ten, ktorý má zostávajúcich elixírov viac.

Podrobnejšie informácie

• Doba hrania: 30 minút
  • Odporúčaný vek: od 7 rokov
  • Počet hráčov: 2-6
  • Značka: Mindok

Ako zabavia deti

Táto hra je vizuálne nádherná a veľmi pútavá na prvý pohľad. Je však pravda, že pravidlá hry môžu na začiatku vyzerať komplikovane, preto je odporúčané, aby ste sa s nimi pred hrou dôkladne oboznámili, najmä ak plánujete hru s mladšími deťmi vo veku 6 a 7 rokov. Tiež je dobrý nápad pripraviť veže a všetky komponenty hry dopredu. Deti si hru veľmi užívajú, zároveň sa pri nej učia premýšľať a trochu taktizovať.

Youtube

Skladovanie hry

Veže môžete priamo umiestniť do papierovej krabice. V krabici je pre každú vežu vyhradený vlastný oddiel, čo zabezpečuje prehľadné uskladnenie a zároveň chráni hru pred poškodením. Týmto spôsobom sa zabezpečuje dlhodobá uchovateľnosť hry bez jej poškodenia.

Kde hru zaobstarať

Dosková hra má na prvý pohľad zložitejšie pravidlá, ale keď ju niekoľkokrát vyskúšate, všetko si hravo osvojíte. Hru Túlavé veže som zaobstarala v e-shope Vesely-drak.sk. V e-shope majú hru za dobrú cenu a pre stálych zákazníkov ponúka výhodný vernostný program.

Zaujímavou hrou pre deti je aj hra Cestovné lístky, prosím! Európa. Celú recenziu nájdete v článku Recenzia: Cestovné lístky, prosím! Európa (spoločenská hra).

TÚLAVÉ VEŽE na VESELY-DRAK.SK

10HODNOTENIE
Dosková hra Túlavé veže

Dosková hra Túlavé veže sa vyznačuje krásnym grafickým spracovaním. Veže sú vyrobené z odolného papiera a hra obsahuje papierové kadičky s lektvarmi, drevené figurky, hracie dosky a hraciu kocku. Je to zábavná a dynamická hra, ktorú si môžu užiť deti od 6 alebo 7 rokov. Hoci pravidlá hry sa môžu zdať zložité na prvý pohľad, po niekoľkých hraných partiách sa ich naučíte a hra sa stáva ešte zábavnejšou. Je vhodná pre celú rodinu a keď si základy osvojíte, môžete vyskúšať aj jej pokročilšie varianty.

Pomer ceny a kvality
10
Kreativita