Recenzia: DreamQuest: Snílkův meč
Kooperatívna dobrodružná hra je vhodná pre deti od šiestich rokov veku. Deti pri hre hrajú so starším súrodencom alebo s rodičom. Do článku som pripravila recenziu na túto hru a aj pravidlá.
Obsah
Recenzie: DreamQuest: Snílkův meč
Hra prináša hráčom dve hlavné aktivity. Prvá z nich je dobrodružná hra, v ktorej musia hráči splniť úlohu. Druhou aktivitou je tvorba vlastného dobrodružstva v knihe. Hráči musia dokončiť úlohu skôr, ako „rojko“ (pravdepodobne nejaký nepriateľ alebo výzva) prebudia. Ak sa „rojko“ prebudí, hráči budú musieť začať znova, ale tentoraz budú mať viac skúseností ako predtým.
Cieľom hry je úspešne dokončiť úlohu tým, že budú plniť výzvy, ktoré sa odkrývajú v každej kapitole. Kapitoly hráči absolvujú počas samotnej hry. Hráči dostávajú inštrukcie, ktoré im radia, ako postupovať v príbehu. Počas hry sa tiež musí rozhodovať, ako budú v príbehu pokračovať. Po dokončení jednej kapitoly začnú s ďalšou.
Hra funguje podobne ako gamebook. Princíp je veľmi podobný. V knihe je napísaný príbeh a hráči sami rozhodujú, ako budú pokračovať a čo urobia. Na základe ich výberu pokračuje príbeh ďalej. V niektorých kapitolách sa hádže kockou, aby sa mohli v príbehu posunúť ďalej.
Príklad: Kapitola 1: „Z temného lesa vyrazí vydesená farfalínka a uháňa priamo k nám. V pätách sú jej traja ropušotci. ČO UROBÍME? ) Vyskočíme zo skrýše a pustíme sa s ropušotkami do boja (pokračujte na kapitolu 03).“
Deti si pri hraní prilepujú samolepky do sprievodcu – tieto samolepky sú určené pre jedno hranie a potom už ich nemožno znovu zložiť a prilepiť. Hru môžete hrať znova a znova aj bez samolepiek. Svoje poznámky si môžete zaznamenávať napríklad na kúsku papiera (čo ocenia rodičia viacerých detí). Na konci hry môžete online vyplniť, ktoré kapitoly ste prešli, vyplníte požadované údaje a stiahnete si digitálnu knihu. Návod na to, ako to urobiť, nájdete v druhej knihe za kapitolou 42.
Kvalita prevedenia
Realizácia hry je veľmi pekná – karty sú pevné, zápisníky sú tlačené na kriedovom papieri. Krabička je odolná a má oddiely na uloženie kariet a žetónov.
Čo je súčasťou balenia
- 2 zošity dobrodružstvo
- 2 preukazy hrdinov
- 16 kariet pokladov
- 7 kariet úloh
- 1 hárok samolepiek
- 2 kocky
- 11 žetónov
- 2 ukazovatele snových bodov
- 1 snílkov sprievodca v českom a slovenskom jazyku
- Digitálna kópia vašej upravenej knižky
Podrobnejšie informácie
- Doba hrania: cca 30 minút
- Počet hráčov: 2 hráči
- Značka: Blackfire
- Vhodné od 6 rokov
- Hra obsahuje: návod, zošity dobrodružstvo, preukazy hrdinov, karty pokladov, karty úloh, samolepky, kocky, žetóny, ukazovatele snových bodov
Pravidlá hry
Pred samotným začiatkom hry je potrebné vykonať prípravu. Hráč vyplní údaje na poslednej stránke sprievodcu a prilepí samolepku na svojho hrdinu. Hráči tak začínajú svoju výpravu s titulom dobrodruh.
- Každý hráč si vezme svoj preukaz hrdinu a hraciu kocku. Mladší hráč bude hrať rojka, zatiaľ čo starší hráč bude strážcom.
- Obaja hráči si na svoj preukaz hrdinu umiestnia ukazovateľ snových bodov a nastaví ho na číslo 7. Toto číslo udáva počet snových bodov, s ktorými hráč vstupuje do dobrodružstva.
- Na preukaz strážcu umiestnite tri žetóny štítu.
- Na preukaz snílka umiestnite 3 žetóny nočných mor.
- Karty pokladov zamiešajte a položte balíček obrátený dole na hernú plochu.
- Karty úloh a žetóny majte na dosah ruky.
- Na začiatku hry otvorte zápisník dobrodružstva číslo 1 a môžete z neho nahlas čítať a hrať.
Čo sa stane, keď strážca a rojko prídu o všetky snové body?
Počas hry môžete stratiť všetky svoje snové body. Strážca sa premení na mladého rysa a nemôže používať žetóny štítu, nemôže sa zúčastňovať testov a využívať schopnosti kariet pokladov. Môže stále odhadzovať karty pokladov, aby získal snové body. Rojko odoberiete jeden žetón nočnej móry zo svojho preukazu hrdinu a obnoví si všetky svoje snové body. Ak snívač odoberiete tretí žetón nočnej môry (ten spodný), prebudí sa a hra končí.
Je možné snové body doplniť?
Počas hry je možné doplniť snové body tým, že odhodíte jednu alebo viac kariet pokladov. Môžete využiť schopnosť karty pokladu a tak obnoviť snové body. Pomocou schopnosti rojka môžete darovať snové body strážcovia.
Aké majú hrdinovia schopnosti?
Strážca môže počas skúšky zahodiť žetóny štítu zo svojho preukazu a ochrániť rojka, pokiaľ sníľa neprepadne v teste. Rojko môže kedykoľvek odobrať žetón nočnej mory zo svojho preukazu a darovať strážcovi toľko snových bodov, koľko je uvedených na žetóne nočnej mory (žetóny sa odoberajú zhora).
Koniec hry
Či už ste zvíťazili alebo prehrali, vaši hrdinovia získajú skúsenosti a posilnia sa. Pokiaľ ste vyhrali, prilepte si samolepky do zápisníka. Po získaní skúseností sa môžete vydať na nové dobrodružstvo a vytvoriť si vlastnú legendu. Ak ste prehrali, zahrajte si hru znova.
Skladovanie hry
Hra je uložená v malej krabičke s papierovými priehradkami. Do priehradok je možné starostlivo uložiť jednotlivé herné komponenty, aby sa nepomiešali a neboli poškodené. Krabička je pevná a odolná.
Zaujímavou hrou pre deti je aj hra Kulišák. Celú recenziu nájdete v článku Recenzia: Kulišák (spoločenská hra).
♥ PRAJEM VÁM KRÁSNU ZÁBAVU ♥
Foto: Mamadodazda.sk
Tento článok je predklad českého článku z webu Mamadodeste.cz.